vrijdag 8 juli 2016

Leestip: De celliste van Portofino

Ik las tijdens mijn vakantie het boek De celliste van Portofino, geschreven door Alyson Richman. Een boeiend boek over het verzet in Noord Italiƫ tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hoewel ik mij voorgenomen had voorlopig geen boeken over deze periode te lezen, maar ik heb absoluut geen spijt dat ik dit boek ter hand genomen heb. Over de inhoud zal ik niet te veel prijsgeven, ik wil jullie aanmoedigen het boek ook zelf te gaan lezen.

Elodie, een begaafde celliste uit Verona, raakt via een medestudente en een boekhandelaar betrokken bij het verzet tegen de Duitsers in de Tweede Wereldoorlog. Via de muziek die ze uitvoert geeft ze codes door aan de leiders van het verzet. Als het te gevaarlijk wordt, vlucht ze naar Portofino, waar ze wordt gered  door een arts met zijn eigen levensverhaal. Dan begint een nieuwe periode in haar leven. Met verdriet en pijn, maar uiteindelijk ook geluk en geborgenheid.

Ik las het tijdens een vakantie in Noord Italiƫ. Maar ook in Nederland is het een mooi boek om te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten